Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Comment: Migrated to Confluence 5.3

Include Page

...

Подменю Plugins

...

Подменю Plugins

Panel

Инструкция на русском языке.

Table of Contents
separatorbraces

1. Installation

Info

You can download plugin on from this page.
Install with Universal Plugin Manager.

  1. The first step is ask for a license key request. In the administrative part of JIRA Plugins menu item appears the Teamlead Feedback -> SettingsSettings _item appears from the drop down list. You have to insert key in the _license key window and confirm.
    Image Removed Image Added
  2. After getting the key go to the same menu and add new / edit an existing form.
    Image Removed Image Added

2. Configuration

...

Название поля

Описание

* Name of the form

Заполняется произвольноFilled arbitrarily.

* Project В

этом проекте будут создаваться запросыIn this project the issues  will be created.

* Issue type С этим типом запроса тикеты будут создаваться в проекте указанном в разделе Код проекта

The issues with this type will be created in a project referred in Project field.

* User to create users

От имени этого пользователя будут создаваться тикетыThe issues will be created on behalf of this user.
(warning) Внимание, у этого пользователя должны быть права на создание пользователей Please note, this user must have create users permission.

* User for search

От имени этого пользователя будет производится поиск тикетов для вывода совпадений (поля, по которым будет происходить поиск указываются ниже)JIRA will search issues (the fields that will be search indicated below) on behalf of this user .

* Jira URL

Адрес JIRA, по которому форма будет обращаться для создания тикета.

The form will refer to JIRA according to this URL form to create issue.

Groups

Created user will be automatically added to this group

Groups

Вновь созданный пользователь будет автоматически добавлен в эти группы.

Administrator email Пользователь

может обратиться по указанному адресу, если происходит сбой при работе формыThe user can contact the specified address, if it the forms works incorrect.

The output matches Будет

ли форма выводить список совпадений на текущий экранThe form will display a list of matches on the current screen.

Fields for search

Выбор: ТемаSummary, ОписаниеDescription, КомментарийComment, ОкружениеEnvironment.

Field type for component

Выбор:

  • none, select, checkbox;
  • select - выбор из выпадающего списка одного значения;
  • checkbox - выбор нескольких значений.
    Тикет будет создан с выбранными значениями компонент. 
    Значения загружаются в форму во время генерации кода формы. Если после публикации формы вы создали новый компонент, то необходимо обновить форму, чтобы подгрузить еще одно значение;

    Issue will be created with the selected values of the components. The values are loaded into the form at the time of generation form code. If after the publication of the form you have created a new component, you must update the form to upload another meaning.

Field type for affect version Выбор:

  • none, select, checkbox;
  • select - выбор из выпадающего списка одного значения;
  • checkbox - выбор нескольких значений.
    Тикет будет создан с выбранными значениями продуктов.Значения загружаются в форму во время генерации кода формы. Если после публикации формы вы создали новый продукт, то необходимо обновить форму, чтобы подгрузить еще одно значение.

Allow upload files

Возможность вложить 1 файл в тикет (планируется возможность добавления нескольких файлов ). 

  • ;

    Issue will be created with the selected values of the versions. The values are loaded into the form when the form code is generated. If you have created a new version after the form is generated, you must update the form to upload new values.

Allow file upload

Ability to attach a file to the issue (Ability to add multiple files will be added in the next verisons).

Send a notification after user creation

Does not appear on the screen form. Notification will be sent with the authorization data to the new user.

Send a notification to new user

Не выводится на экран формы. Будет ли послано уведомление с данными авторизации нового пользователя. 

Access level to the issue after creating

Не выводится на экран формы. Укажите требуемый уровень, если в вашей JIRA есть уровни доступаDoes not appear on the screen form. Enter the required level, if your JIRA has issue security levels.

Field name on the form

Имя пользовательского поля, выводимого на экранThe name of the custom field displayed on the screen.

Field type Выбор:

  • string
  • Строка
  • selectlist (простой) - выбор из выпадающего списка одного значения;simple selectlist
  • multi-check - выбор нескольких значений.Тип пользовательского поля.
  • cascading-select

Custom field in JIRA

The name of the custom that will be displayed Любое пользовательское поле, которое мы хотим вывести в форму.

Message about the successful registration of the issue

В тексте об успешной регистрации запроса можно использовать переменную созданного тикета %ISSUE_LINK% для вставки в свой текст (например, чтобы сразу перейти по этой ссылке в тикет).

You can use %ISSUE_LINK% variable in your text about successful issue registration.

Form code

Generated foem code for inserting

Code of the form

Генерированный код для вставки.

* required fields.

3. Setting up language in form

To select which language to use in the form you need to add this tags to the code of the form:

<div style='display:none;'><input type='text' id='feedback-language' name='feedback-language' class='feedback-language' placeholder='Выберите язык (en/ru)' value='en'/></div>

If you need English - then leave value='en'. If you need Russian - change value to 'ru'.

4. Use Cases

1. Issue to our company

Image Removed

2. Hosting issue

Image Removed

Creating issue from a site page

Image Added

2. Reviewing of your issues from a site page

Image Added

3. Configurator

Image Added

4. Code of creating form for insert into a site page:

Code Block
languagejavascript
linenumberstrue
<STYLE TYPE='text/css'>BODY, input, select, table {
font-size: 12px;font-family: Arial,Helvetica,FreeSans,'sans - serif';}
</STYLE>
<div id='feedback-main-div' style='font-size: 12px; font-family: Arial,Helvetica,FreeSans,sans-serif'>
<div id='feedback-error'></div>
<form enctype='multipart/form-data' id='feedback-form' name='feedback-form' target='feedback-response' method='post' action='http://localhost:8080/plugins/servlet/feedback/create'>
<input type='hidden' name='form-index' id='form-index' value='1'/>
<div><input type='text' id='feedback-summary' name='feedback-summary' size='60' placeholder='Summary' value=''/></div>
<div><TEXTAREA id='feedback-body' name='feedback-body' COLS='62' ROWS='5' placeholder='You can specify the details ...'></TEXTAREA></div>
<div><select id='feedback-component' name='feedback-component'>
<option value='' selected >Select the component</option>
</select>
</div>
<input type='text' id='feedback-email' name='feedback-email' placeholder='E-mail' size='38' value=''/>
<div><input type='file' id='feedback-attachment' name='feedback-attachment' size='38' /></div>
<input type='button' value=' Ask ' onclick='addFeedback()'/>
</form></div>
<iframe id='feedback-response' name='feedback-response' frameborder='no' style='display: none' width='450' height='200'></iframe><div id='feedback-new-issue-div'><input type='button' id='feedback-new-issue-button' value='Create more issue'></div><script type='text/javascript'>
jQuery(window).load(function()
{
   jQuery('#feedback-main-div').show();
   jQuery('#feedback-new-issue-div').hide();
   jQuery('#feedback-response').hide();
   jQuery('#feedback-new-issue-button').click(function ()
   {
    jQuery('#feedback-form')[0].reset();
    jQuery('#feedback-main-div').show();
    jQuery('#feedback-new-issue-div').hide();
    jQuery('#feedback-response').hide();
   });
});

function addFeedback() {
   var summary = jQuery('#feedback-summary').val();
   var email = jQuery('#feedback-email').val();
   if (summary.trim() == '' || email.trim() == '')
   {
    var message = '';
    if (summary.trim() == '')
    {
     message = message + '<div>Enter the summary</div>';
    }
    if (email.trim() == '')
    {
     message = message + '<div>Enter E-mail</div>';
    }
    jQuery('#feedback-error').html(message);
    return false;
}
   jQuery('#feedback-error').html('');
   jQuery('#feedback-main-div').hide();
   jQuery('#feedback-new-issue-div').show();
   jQuery('#feedback-response').show();
   jQuery('#feedback-form').submit();
   return false;
}
</script>

5. Using Mail Handler

After the plugin is installed new Teamlead Jira Email Handler will appear. It allows you:

  • to specify the group which newly created users will be added to;
  • to select what group new users will be added to;
  • to create issues from emails with empty subject.

To specify the group which newly created users will be added to you need to set up parameter:

userGroup=<usergroup_name>

You can see examples of other mail handler parameters on the Atlassian website.

...

Include Page
Подвал сайта Teamlead

Подвал сайта Teamlead